In Zeist werken momenteel twee enthousiaste therapeuten, die sinds kort ook werken met Kind en Jeugd op deze locatie. Zij gaan samen met ouders en kind op zoek gaan naar de oorzaak van de klachten en daarbij een passende behandeling bieden, die aansluit op het kind. Wij bieden hulp aan kinderen tussen de 4 en 18 jaar met diverse problematieken. Hierbij kan gedacht worden aan sociaal emotionele problemen, prikkelverwerkingsproblemen, autistiforme stoornissen, gedragsproblemen, hechtingsproblematiek en hoog- en laagbegaafdheid. Momenteel hebben wij geen wachtlijst voor Kind en Jeugd, waardoor er na de aanmelding snel een intake kan worden gepland en kan worden gestart met behandeling.
Intake
Aan het begin van de behandeling wordt in het eerste gesprek / de eerste twee gesprekken aandacht besteed aan het stellen van de diagnose en het in kaart brengen van de problematiek. In de intake bepaalt de therapeut in overleg met de cliënt of het betrekken van de omgeving zinvol is binnen de behandeling.
In het eerste gesprek worden enkele vragenlijsten meegegeven, om nog extra informatie te verkrijgen. Voor dit testonderzoek worden geen extra kosten in rekening gebracht. In het tweede gesprek wordt de conclusie en het behandeladvies besproken en wordt in overleg met u het behandelplan vastgesteld.
In specifieke situaties kan worden besloten tot een uitgebreider onderzoek, bv. met betrekking tot persoonlijkheid, dissociatieve stoornissen, ADHD, intelligentie, loopbaanadvies of specifieke vaardigheden / beperkingen.
Aanmeldwachttijd:
Zeist bggz Volwassen | 8 weken |
Zeist sggz Volwassen | Tijdelijke aanmeldstop |
Zeist Kind & Jeugd | 3 weken |
Behandelingswachttijd na intake:
Zeist bggz Volwassen | 0 weken |
Zeist sggz Volwassen | Tijdelijke aanmeldstop |
Zeist Kind & Jeugd | 0 weken |
Toelichting:
Aanmeldwachttijd is het aantal weken tussen het moment dat u zich aanmeldt en het intake gesprek.
Behandeltijd is het aantal weken tussen de intake en de start van de behandeling.
Ook is de wachttijd afhankelijk van de budgetafspraken die wij met uw verzekering hebben kunnen maken. De praktijk onderneemt het uiterste om de wachttijden te beperken.
Wachtlijstbemiddeling:
We proberen onze wachttijden zo kort mogelijk te houden. Wordt de wachttijd te lang, dan voeren we een tijdelijke aanmeldstop in.
Als u de wachttijd te lang vindt of er is een aanmeldstop, dan kunt u ook contact opnemen met de afdeling Wachtlijstbemiddeling van uw zorgverzekeraar. De contactpersoon van die afdeling zal samen met u bekijken bij welke praktijk u sneller terecht kunt.
Contactgegevens Wachtlijstbemiddeling per zorgverzekeraar:
Per 9 mei 2025
Ondanks dat de gepubliceerde wachttijden met de grootst mogelijke zorgvuldigheid tot stand zijn gekomen kunnen er geen rechten worden ontleend aan deze publicatie.