Cliëntenraad

Onze cliëntenraad bestaat uit leden die zelf in behandeling zijn geweest. Zij helpen om de organisatie te versterken vanuit het perspectief van de cliënt en zetten zich in voor de belangen van cliënten die in behandeling zijn. De cliëntenraad is een belangrijk raadgevend orgaan en adviseert de directie gevraagd en ongevraagd.

De cliëntenraad wil vanuit positieve interesse en betrokkenheid meedenken met- en bijdragen aan de kwaliteit van Silver, zodat Silver aantrekkelijk, onderscheidend, cliëntgericht en toegankelijk is. Hierbij horen de volgende kernwaarden op alfabetische volgorde:

  • betrokkenheid;
  • creativiteit;
  • helicopterview;
  • humor in de omgang;
  • interesse in de kwaliteit van zorg;
  • meedenken vanuit het cliëntenperspectief;
  • positiviteit (werken vanuit een positief kritische grondhouding);
  • representatief voor de (ex-)cliënten;
  • respect voor elkaars (formele) positie.


De cliëntenraad vergadert minimaal 6 keer per jaar. De notulen publiceren we op de website. Daarnaast stelt de cliëntenraad een inzichtelijk jaarplan op met daarin de onderwerpen die besproken gaan worden. Vóór 1 april van het nieuwe jaar kan je op de website een jaarverslag verwachten.

Clientenraad

Motivatie en ervaringen

“Er ontstaat tussen praktijk en cliënt een win-win situatie, die een succesvolle behandeling waarborgt en Silver een gouden randje geeft.”
Peter
“Als lid van de cliëntenraad wil ik graag een bijdrage leveren aan de verbetering en het verhelderen van de communicatie en regelgeving binnen de praktijk. Je kan hierbij denken aan verbeterd toezicht op de behandelaars, toezicht op klachten binnen de praktijk, communicatie of over veranderingen binnen de organisatie."
Paul
"Het is een aanvulling om samen als ervaringsdeskundige te sparren om de zorg en kwaliteit van Silver hoog te houden of zelfs te verbeteren in het belang van de cliënten."
Karin
"Als lid van de cliëntenraad wil ik een schakel zijn tussen cliënten van Silver en de praktijk, waarbij ik de verworvenheden wil waarborgen en verbeteringen wil realiseren, als daar aanleiding voor is."
Bert
"Als ik een kleine bijdrage kan leveren aan de kwaliteit van de zorg van huidige en toekomstige cliënten, doe ik dat graag. Zo draag ik toch een steentje bij."
Bas

De cliëntenraad zoekt nieuwe leden

De cliëntenraad is op zoek naar nieuwe leden. Heb je interesse om de ledenraad te versterken? Vul je gegevens in onderstaand contactformulier in en wij nemen contact met je op.

Contact opnemen met de cliëntenraad

Heb je een vraag of opmerking voor de leden van de cliëntenraad? Stuur ons een bericht via het contactformulier.

Contactformulier