Het kan gebeuren dat je ontevreden bent over de hulp die je krijgt. Wij hopen dat je dan tijdig het gesprek met ons aan gaat om samen positieve veranderingen te bereiken. Als praktijk staan wij hier altijd voor open. De tevredenheid van cliënten is ons belangrijkste doel.
Er zijn verschillende mogelijkheden om je klacht kenbaar te maken:
We hopen op deze manier tot een goede oplossing te komen. Mocht je toch niet tevreden zijn over de afhandeling van je klacht, dan kan een gang naar een externe onafhankelijke klachtenfunctionaris uitkomst bieden.
Een klacht kan voorgelegd worden aan het onafhankelijke Klachtenloket Zorg. Een onafhankelijke klachtenfunctionaris van het Klachtenloket Zorg kan bemiddelen, zodat we samen alsnog een goede oplossing kunnen vinden. Het Klachtenloket Zorg is in kantooruren bereikbaar op 070-310 53 92 of per mail via info@klachtenloket-zorg.nl.
Als uw klacht niet naar tevredenheid wordt opgelost kunt u deze ook indienen bij de Geschillencommissie Zorg. Een commissie beoordeelt het geschil en doet een bindende uitspraak. Beide partijen moeten zich aan deze uitspraak houden.
Alle (pleeg)kinderen, (pleeg- of groot)ouders én verzorgers die te maken hebben met de jeugdhulp, hebben recht op een onafhankelijke vertrouwenspersoon. Daarvoor kun je terecht bij het AKJ. Ondersteuning door een vertrouwenspersoon van het AKJ is gratis. Het AKJ is een zelfstandige stichting, deze vertrouwenspersonen zijn niet in dienst van Silver Psychologie
Het AKJ zal allereerst luisteren naar jouw verhaal. Soms helpt dat al. In ieder geval zal de vertrouwenspersoon je verhaal altijd serieus nemen. Hij of zij informeert je over je rechten en geeft je advies. Ook kan deze vertrouwenspersoon bemiddelen in een gesprek tussen jou en onze praktijk. Daarnaast kan de vertrouwenspersoon je helpen met het opstellen van een klachtbrief.
Als je hulp nodig hebt met gesprekken, of je hebt vragen of problemen, dan kan je contact opnemen met hen via:
©2025 All Rights Reserved | Created by UrDesign